6 d’octubre de 2007

Moviments a CDC



Artur Mas ha mogut fitxa en l’organització directiva del seu partit, Convergència Democràtica de Catalunya, confiant a Felip Puig la coordinació de diverses àrees. El canvi en comporta, de moment, un altre: Oriol Pujol serà el nou portaveu si així ho aprova el grup parlamentari de CiU. A més a més, el secretari general de CDC ha explicat la declaració de principis de la “Casa Gran del Catalanisme” al Consell Nacional de CDC, reunit avui a Bellaterra. Molt bé.



En les seves primeres declaracions Felip Puig ha dit que “Duran i Pelegrí no coneixien els detalls” dels canvis; cosa normal si no fos perquè CDC també forma part de la federació CiU. Si hagués passat a l’inrevés, ja els hauríem sentit! Però això té una importància menor. El que més m’ha preocupat és llegir a e-notícies els titulars següents: “Aplaudiments contra Duran al consell nacional de CDC” i la declaració del conseller nacional Lluís Rovira que “qualsevol moment és bo per a la ruptura amb Unió”. El portaveu de la plataforma Desfederem-nos ho diu alegrement dies després que Artur Mas i Josep A. Duran tanquessin la darrera crisi entre els dos partits. Tampoc no em costa gaire imaginar què passaria si unes declaracions similars les féssim qualsevol conseller nacional d’Unió. Potser tampoc no ens falta motius. I potser també nosaltres estem cansats que s’aprofiti qualsevol ocasió per desqualificar la persona que avui lidera UDC i, per extensió, la direcció del partit socialcristià, partit al qual sembla que se li vol negar el dret a la diferència i a convertir-se en una plataforma més dins de CDC.



Els nostres votants n’estan tips. Almenys n’estan els més documentats o més sensibles al futur si acaba desapareixent la marca electoral que més rendiment i capital polític ha aportat en aquest país, malgrat les divergències. També és cert, però, que tampoc no cal exagerar: no hi ha ni un sol partit polític que no tingui “moviments” interns en formes diverses. Si hem de prendre mal durant aquest viatge, potser que no l’iniciem. O que el fem canviant de mitjà de transport.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

això de la política és pitjor que el matrimoni i que el futbol junts! No només són complexes les relacions de parella (CiU), també cal anar en compte amb qui poses de davanter, de defensa o amb quin sistema de joc jugues. Tot és el mateix!!!

Anònim ha dit...

jme, la diferència és que amb el matrimoni i el futbol no es juga... amb la política, sí.
CrlsGñi