I tu, què faràs el curs que ve?
Com aquell que no vol la cosa, el curs escolar ja s’ha acabat. Almenys, per als més d’1.300.000 alumnes del sistema educatiu català no universitari. Per als seus mestres i professors, encara no, però. Abans que deixin d’anar als seus respectius centres educatius, han de fer un seguit de tasques. No tot és burocràcia, és clar. Les avaluacions finals dels alumnes als quals se’ls ha impartit classe és un aspecte nuclear i hi ha una diferència abismal entre fer-ho per acomplir la normativa o fer-ho de manera professional, planificada i amb la intenció de certificar els aprenentatges, objectius i competències que han assolit els alumnes. Però hi ha més coses a fer, encara. El final de curs també és un bon moment per a fer la memòria avaluativa del curs. No em refereixo a la compilació de fotografies, publicacions a Instagram i emplenament de documents justificatius de les tasques més o menys reeixides que s’han dut a terme durant els darrers deu mesos, sinó a les valoracions de tot el que...